om du visste vad du gjorde med mig.

 

 

när det är iskallt och vi står som fastfrusna i marken,

du tittar på mig och jag på mina skor,

mina händer skakar och lungorna skälver men

ändå brinner det i venerna

 

och du säger

att du ska dricka rött,

röka camel under fläkten och

tömma huvudet på tankar,

du säger att du ska äta fett,

komma hem sent och

leva för något du kallar nu

 

jag säger att jag tycker det låter farligt,

att jag behöver köpa mellanmjölk,

komma i tid och

drunkna i himmelsvida,

grundlösa fungeringar och aldrig

har rökt en endaste cigarett

 

på något vis äcklar du mig och

på ett annat vis bländar du mig men,

 

älskling,

 

 

om du visste vad jag skulle ge för att få röka en camel under fläkten med dig

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0