om skrattsalvor

 
 
du kliver på och det känns som att
trösta någon som skrattar bara för att få 
finnas till,
och på något sätt
är det alltid fredag när vi 
ses men aldrig
måndag när vi skiljs åt och du
har dina kläder på mitt golv, dina
ränder i mina rutor och dina
drömmar i mitt huvud när vi
somnar till reklamen,
 
du kliver på som ett enda stort
nej som säger ja, som ett
prefix till mitt namn en 
konjunktion för mina steg,
vi sitter på ditt rum och låtsas att det inte känns men
du är en världskarta på min
panna och jag
lägger armen om dig när du sover fast jag
vet att vi inte får men
det är så svårt att låta bli vi som
vilat i en helhet som saknat komponenter och som
aldrig haft konsekvenser,
men jag lägger armen om dig när du
sover fast jag vet att vi inte får.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

ord-perfektion

2013-08-14 @ 23:27:43
URL: http://radarmagazine.se/karinwahlberg
Postat av: Emma

Ännu ett mästerverk!

2013-08-15 @ 01:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0