om tid och plats, kanske på andra sidan nyår

 
måndag,
och vi börjar om på
andra sidan en dunknad helg och på
rätt
sida en mardröm och en dusch,
snart ska jag sluta misshandla min kropp,
på tisdag börjar jag röka och på
onsdag förtränger du mina luftrör med kärlek
 
och på andra sidan natten kokar du spaghetti i mitt kök och
där
någonstans är hjärtklappning någon mjukt och
blåmärken poesi du
kittlar mina vener och jag spinner framför brasan
 
på andra sidan Stockholm står en man på en balkong,
han är trött men vägrar att ge upp och på
andra sidan Fyrisån skriver en dotter om historien för på
andra sidan månen är det alltjämt lika ljust,
 
måndag,
och vi börjar om på
andra sidan en obäddad säng och
rätt sida nyår och advent för
här
är hjärtflimmer något vackert och blodbrist något friskt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0