om helvetica strl 8 utan radavstånd

 
ord som ramlar omkull och
ord som inte riktigt
når fram upp över och in men
du
kommer aldrig att förstå det som är mitt och
jag
ligger på köksgolvet och försöker hitta rätt
 
ord i skrift och 
ord på telefon som inte riktigt
landar i
dig så som de lämnade
mig men vi bara skriver större och pratar
högre står
fastfrusna
i varsitt universum och försöker komma fram
 
ord som bränner och
ord som inte riktigt
dödar
men förlamar och fördärvar och
livet
har börjat försvinna under fötterna på mig och
kanske är allting redan förlorat och jag trampar vatten på mitt golv men
klockan
är bara fyra på morgonen och jag
är bara tjugotre i
novemver och om jag
släpper greppet om orden skulle köksgolvet bli som
havet där du drunknar och kommer hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0