om rödvinsfläckar på en vit skjorta och filmen så som den slutar i min bokhylla.

 
 
och jag
känner mig som en dålig
film
i din bokhylla en stor jävla
fläck
på din dyraste skjorta och man
kan inte
både leva och betrakta samtidigt, inte vara
huvudperson
i sagan som man samtidigt berättar så jag tar ett
steg tillbaka,
och skriver om slutet själv,
 
och där är jag ung,
väldigt ung och vi är vegetarianer och gifter oss snabbt,
dricker tetravin till frukost och lapar
kroppskontakt till middag,
vi går på yoga på tisdagar och läser högt för varandra i sängen,
jag har mer än någonsin att förlora och
du
ger mig inget att vara rädd för bara mer
värme och i
filmen om oss
vill jag inte ens regissera ett melankoliskt slut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0