om smulorna i min säng som bara blir fler

 
 
för ett halvår sedan åt jag rostade
mackor i sängen med någon som jag inte riktigt
såg och kanske var det för att
våren
kändes så ny då och jag så
bländad av situationen men sedan 
dess har jag behövt gå undan
vare gång han drabbat mina tankar för att
det inte ska bli för mycket på en
gång lite som en
terminal där flygen vägrar att gå och där jag
ändå inte riktigt hinner ombord och på
senaste
tiden har jag inte kunnat sova utan att 
längta tillbaka lite och
nu 
vill jag på något sätt ha honom här i
december för på något sätt känns det så på
riktigt
i ljuset av alla andra ljus som ändå slocknat
på juldagen och
allt känns så mycket blodigare nu när vi inte har
råd att bli lurade på våra känslor igen och i 
december
vill jag ändra min världsbild tillsammans, 
till och med när det bara
regnar och blåser och i
honom
vill jag förvara mina sömniga morgnar och med
honom
vill jag göra allt det där som vuxna gör och på
honom 
vill jag vänta när flyget är försenat och det var snart
sex
månader sedan vi åt mackor i min säng och det blir bara
värr och värr för jag måste gå
undan
för att det inte ska bli för mycket.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0