om fredagen efteråt cigaretter barndomsminnen och tzatziki

 
och om febern som 
vägrar ge sig och regnet som håller
i sig jag försöker
resa mig
men kroppen vill ligga kvar jag
borde börja packa nu eller
egentligen kanske redan igår men
trots alla kilometer och mil har de
trasigaste blodsbanden trasat
sönder mig igen och
kvar
finns bara gårdagens kalla kaffe och
fimparna på balkongen mamma
och jag som ska till Grekland i morgon och 
spellistan jag gjort och passet jag förnyat men
du
och ditt sätt att riva ner mig som 
myggbett tills de blöder har
förstört mig igen och
jag
som skulle äta tzatziki som
förr (innan maten blev ett krig) och
bada i medelhavets klarblå vatten men
du
sänker mig som en sten till det
svarta havets botten och jag
skyndar fram och tillbaka på Arlandas terminal 5 men vaknar
kallsvettig
och ensam någonstans där inte ens mamma kommer
åt mig och jag missar
flyg efter flyg men
vissa saker 
låter man bli så trasiga att man 
inte känner igen dem och jag köper
varmt
kaffe på Roberts coffee vid terminalen men vill bara
gråta när jag får det för
hur långt jag än flyger idag
kommer du aldrig att älska mig i morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0