om skor och hjärta på fel plats

 
 
och om att bruna ögon kunde se så
blått och jag torkar mitt plastgolv med
disktrasa och tårar efter din
lättsinnigt ansvarslösa visit för om
du
visste hur lång tid det tog för golvet att bli
torrt igen efter att du tagit dina
blöta fotsteg och gått och om du
visste
hur många repriser på TV det tog innan dörren slutade
vibrera efter att du slagit igen den med
all din kraft och jag, 
jag som äntligen hade tagit bort
händerna från öronen efter hörselskador i
väggarna (ja de skrek så efter dig) och
jag,
jag som äntligen börjat svalna efter alla
eldar du tände på min hud och
tandborsten,
den ljusblå tandborsten som gått från tvåsamhet till
ensamhet till självständighet på
badrumshyllan och
jag,
jag knöt på mig lackskorna ikväll och du skulle ha
älskat dem på mig,
oss vi jag du men 
nu,
sitter jag ensam på en nattsklubbstoalett och vill inte
dansa mer och 
det,
det skyller jag på dig och ditt triviala sätt att dricka påtår i mitt kök.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Perfektion så man får ont i magen.

2014-04-07 @ 22:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0