om antonyma minnen

 
 
och just
nu
vet jag inte om jag håller
på att bli 
starkare eller
dö just
nu känns hösten för fyra år sedan sådär
påträngande
nära igen och 
jag
har inte sett dig på snart ett
år men på
något sätt
är du alltid
där
under mitt skinn särskilt
här
där gatlyktor och trottoarkanter påminner mig om
alla nätter som var våra all den
sommar som tillhörde oss och den
vinter när vi frös,
 
och just 
nu
vet jag inte om jag håller 
på att upplösas i 
rymdstoft eller
sätts ihop i cement men
sommaren
för snart tio år sedan känns sådär
trängande bekant det var då jag
hängav mig till mörkret i ett försök att
överleva ljuset du tog
bort
det onda och för en stund var livet
milt men
jag
vet inte om jag
växer eller krymper,
försvinner eller blir till men
sedan, du och jag är
borta 
och
kvar
finns bara då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0