om ensamma elefanter som läser krossade böcker äter basilika och längtar efter eiffeltorn

 
och mina persienner är så
dammiga och händerna så kalla men jag lagar
megagod lasagne så om
du (lägger din hand mot min panna och)
är hungrig någon dag så kan vi äta det ihop
 
för mina dagar känns så långa och
sommaren oändlig men i min
sommar finns ingenting jag går
mest och väntar på hösten ibland
tror jag att jag ser dig och
hjärtat drar ihop sig men enligt 
verkligheten står jag ensam och låter
persienner samla damm
 
jag berättar om Barcelona och om
Schalanskys avlägsna öar mina
färger konverterar och jag
försvinner i en bakgrund men i min
bakgrund är det svart och om
du (hänger din jacka i min hall och) 
berättar om New York så kan vi
riva den tillsammans.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

rubriken <3

2014-07-31 @ 21:52:09
URL: http://stjarnklarts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0