om avståndet i centimeter och havets botten

 
för visst måste man ända ner dit för att kunna
vända om och när
når man
egentligen botten och är man sedan viktlös när man
studsar tillbaka upp för det 
sägs ju att havet är en nollpunkt och att det är
10 911 meter ner till den allra lägsta punkten och 
8848 meter upp till den allra högsta,
 
och om jag tar mig ända ner kommer all
historia att vara glömd då,
alla dagar förlåtna och allt det 
onda förbi mig? 
 
i telefonen säger mamma att hon
älskar mig oändligt och jag funderar på
avstånd och centimeter och försöker dölja att jag
gråter men jag tror att hon märker ändå för hon
säger det igen och
jag vet att hon aldrig kan förstå det
mörker jag simmar i och jag 
vet att hon också sover dåligt om natten men jag ska
gottgöra henne i augusti 8838 meter över 
havet då ska vi
torka alla tårar och sedan aldrig gråta
mer men jag måste
ner först,
 
för jag måste börja om.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0