tenez-moi

 
 
 
   
och vi gifter oss ungt blir
vegetarianer och odlar tomater i
balkonglådan åker på
semester till Nairobi och Islamabad och all
ensamhet
rinner av mig när du klär
på dig om morgonen men
aldrig
försvinner längre än till köket för
du,
precis som jag,
tycker bättre om blommor när de
tappar sina blad i september än när de slår
ut i april och är sådär
påfrestande sorglösa vi
är inte riktigt 
som de andra runt omkring oss när vi
dricker kaffe långt in på
nätterna på vårt nakna
köksgolv dammigt av
långa nätters barfota filosoferande och
älskling
så länge vi har rödgröna tomater i
balkonglådan och du
blåser på mitt morgonkaffe när det är för varmt,
kommer jag aldrig någonsin att
fråga efter mer.
 
  

Kommentarer
Postat av: Victoria

är det du som har skrivit det här? herregud vad fint. rakt in i hjärtat. tack för att du delar med dig. x

Svar: Hehe ja det är jag som har skrivit allt på den här bloggen, tusen tack för din rara kommentar, kramar Natalie
Natalie Tell

2014-05-27 @ 21:33:55
URL: http://nattstad.se/ifoundvictoria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0