om ett fik vid Mariatorget klockan halv tolv

 
 
och jag går dit
igen beställer en kopp
cognito columbia ber honom göra den
till en halv kopp det är ju ändå min
fjärde idag och klockan är bara halv 
tolv när killen med de mörka ögonen ler mot mig och 
när jag säger att jag redan varit här en gång
tidigare idag säger han att det
låter som att jag har en skön dag och jag
ler och tänker att han inte vet någonting om ensamhet men att
han brygger bra cognito och har vackra nyckelben det
värker
lite i händerna när jag drar ut stolen och det
sticker
lite i kinderna när värmet från
kaffet ångar upp som en 
dröm när man vaknar och inte riktigt vill 
släppa taget
 
 
 
 
rummen här har 
wifi och vi trängs i en
ensamhet bakom nya macbooks medan
regn och solsken passerar utanför fönstret lite som en
brödtext som anpassar sig efter sin rubrik lite som som
din och min
relation
gjorde när den tvingades in under ett annat
namn lite som att spola ner fram upp ut
tillbaka
en gammal film som att
simma vid ytan med snorkel och låtsas att vi 
aldrig 
varit nere på djupet
aldrig varit något
mer men
du
vet lika väl som jag
att det är brödtexten som ska sätta rubriken,
känslorna som ska sätta etiketten men
vi
gjorde ett val i september och
nu 
redigerar jag vår text på ett café över en cognito och
trängs
i en ensamhet medan världen passerar utanför fönstret
 
 
så kommer han ut med min halva kopp cognito
jag får det där fulsnygga leendet
igen
och jag
tänker att
kanske
jag menar vem
vet
kanske
är den här cogniton 
början på en ny rubrik
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

<3

2013-08-31 @ 13:16:13
URL: http://radarmagazine.se/karinwahlberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0