jag vill vara din perforering som brister för du fångar mig så fint

 
 
 
jag håller andan
genom allt du ger mig,
jag spenderar mina berusade dagar i ditt vardagsrum och jag
bevandrar
dina vener som smör på nyrostat bröd och det finns någonting så oerhört
stort
i att bli underbart avslöjad på ett köksgolv klockan fyra och att sedan
brisera
i kanterna,
brista i perforeringen för att sedan rinna 
ut 
i golvplankornas små springor och
du 
tittar på mig sådär sömndrucket och
milt och när du säger att det de gjorde var
fel,
är det som att någonting i mig blir helt och när du
smeker mina ärr
är det som en feber som äntligen går ned,
 
och på ett köksgolv med trettioåtta
golvplankor och med hjärtat i ena handen kan jag inte riktigt
identifiera mig
med det de ville att jag skulle bli men i
framstupa sidoläge och
med min andra hand i din kan jag
stå ut
med tanken på att det var de som gjorde fel,
att du kommer älska mig för evigt och med
förspillda sorgedroppar i springorna i vårt köksgolv,
kan jag älska det stora i en perforering som brister
och alla hemlighter vi delar i din sömndruckna blick
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0