(börja) om

 
 
och så som det borde kännas fast
vem vet egentligen det? och
kanske glömmer (förtränger?) kroppen sådant efter en tid eller
kanske
surnar känslor likt mjölk en het augustidag,
 
det är lördag igen och jag målar nya
lager av det svarta nagellacket, byter
raggsockor mot strumpbyxor och tar
bussen ner till stan ser honom
vänta
utanför Wayne's och vi beställer påtår med laktosfria
artighetsfraser och mandelsnäckor med
koncentrationssvårigheter och jag har gjort
det här förut,
 
L har varma händer och ögon mörkare än kaffet,
gårdagens förhoppningar i händerna och nystrukna
utsikter på bröstet vi börjar
om
och jag försöker att verka intresserad men likt ett
förkrossande sommarregn översköljer tristessen mina händer och
jag
känner tröttheten ta över, koffeinet som avtar och
pulsen som vissnar och mamma jag har
gjort
det här förut,
 
 
 
 
ska man verkligen behöva börja om igen och
kommer det att kännas sådär
himlastormande
igen och kommer blodet rusa till,
händerna värmas upp och tröttheten vissna bort?
tjugotre år och omkring mig tittar de på
melodifestivalen med popcorn och bebis i knät eller springer mellan
möten på kontoret i Paris men
omkring mig somnar ingen allena och jag har
gjort
det här förut
(och vaknar oftast själv),
 
de första kapitlen känns alltjämt så färglösa eller så är det
jag
som kanske bara inte är redo än men 
nästa
lördag dricker jag kaffe med R kanske är jag 
rätt då kanske är bokstäverna intressanta då och jag
hoppas
att kroppen min ska komma ihåg
precis
hur det kändes när det stormade på haven,
när jag var nyfunna sjutton år och
 
gjorde det här
 
för allra första gågnen.
 
foto

Kommentarer
Postat av: A

Jag önskar att det var så, men det kommer aldrig bli som det var.

2014-02-09 @ 21:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0