om ord som faller isär i stället för att utgöra meningar

 
när jag står och röker utanför t-centralen och
tänker på min döda farmor i Marocko köper
dyr
mjölk på Pressbyrån och skor jag inte har råd med från Parisienne,
tänker på allt som inte blir som man tänkt sig och på
sådant som inte blev alls, på den
molande smärtan i magen som alltid plågar, den
bortkastade
potential som jag utgör och på hur
meningslöst
det kan kännas att leva,
 
 
 
 
mina sparvben huttrar i svenska minusgrader och
jag borde verkligen ha tagit det
förrförra
tåget hem men det är ändå ingen som väntar och
ändå ingenting som spelar någon roll för på
sista tiden har den bottenlösa
uppgivenheten flyttat in hos mig och jag
fastnar överallt med kjolen i
taggtråd och tankarna i tempuslösa teorier om
tid men
oroa dig inte,
jag tar av andetagen på vinden så länge,
 
människorna på T-centralen har ställen de behöver vara men 
jag
är ingens huvudsak och faller alltid in på
sidospår är ganska
spännande och sådär opålitligt
oförutsägbar men oftast bara på
distans och allt oftare mest någons
estetiska projekt så jag kommer till
jobbet i tid och svarar artigt i telefon, förströr
resten av min tid på oväsentligheter och
cigaretter lägger fram
rena
kläder kvällen innan men tar sedan
ändå på mig något annat morgonen därpå,
 
 
 
 
och jag har hört
att meningen ska hitta mig inifrån men 
det
kommer alltid ifrån människor med facit i hand och 
jag
och mina frusna händer har lärt oss
att endast på konstnärer lita för det är bara
dem som ser nyanserna som jag också
ser och det är väl ändå 
det
som måste vara meningen;
 
en liten gemenskap i bilden av hon som ständigt missar tågen utanför T-centralen?
 
 

Kommentarer
Postat av: Nisse pistol

Om jag skulle vara någons estetiska projekt, hur är jag då?

2014-04-13 @ 22:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0