om Granitvägen 8A lägenheten två våningar upp med köksfönster mot gatan

 
 
och det är tisdag,
maj och
tvåtusenfjorton när jag står utanför det som
brukade vara vår dörr jag har köpt
pizza
och är egentligen på väg
hem med den ljumma kartongen i mina 
händer när fötterna fryser fast utanför
Granitvägen 8A lägenheten två
våningar upp med köksfönster mot
gatan och det är så
länge sedan nu men
vissa saker går visst
aldrig ur blodet och där inne åt vi
spaghetti och drack vin sjöng i
köket och torkade tårar tog
första steget ut och höll varandra i
handen och på 
torget
nedanför huset fanns det allting vi
behövde till och med ekologiska
cornflakes, hämtpizza, cigaretter och dagen
efter-piller där fanns både
Hemköp och Coop så vi sprang
emellan när vi skulle hyra film och
aldrig kunde bestämma oss men vi hade
tid och vi jämförde
lösgodis och
kaffesorter och vilka som hade bästa
priset på hallonfil men det är
maj nu
och tvåtusenfjorton växte ikapp mitt 
hår och våra ärrade ben och jag vill så gärna
omfamna
den där tjugoåriga tvåsamheten som var vi och 
berömma den dess mod och gränslösa tro på 
kärlek samtidigt som en
annan del
av mitt tjugofyraåriga jag bara vill skrika och
skälla på tjuoåriga oss för vår naivitet och
blåögdhet min
pizza
har börjat kallna nu och jag vet att sista bussen har
gått men vissa
saker går visst aldrig ur
blodet och jag kommer
aldrig
att sluta älska dig.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Så fint!!

Svar: Tack, vad rart sagt!:)
Natalie Tell

2014-05-29 @ 21:17:19
URL: http://jenniferstroud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0