(kanske) om du lovar mig novembergråa färgskalor måndagsmorgnar i hallen och julaftnar i yttre rymden

 
men trots ironin gör jag mig så
fin jag bara kan står på
T-centralen och väntar som någon som
väntade på någonting alls men
Pressbyråns kaffe är så 
hårresande beskt
han
har varit offline så länge att 
orden trillat isär och
jag
börjar skratta när jag
ser mig själv i spegeln för
jag har med mig dina
vantar i min väska som om vi skulle springa
på varandra av en slump,
 
tisdag
och mina färgskalor går i
grått sparvbenen är så kalla nu och
Stockholm känns så stumt jag
försökte verkligen
att ge det en ärlig
chans den här gången men
var samtidigt aldrig riktigt där,
 
onsdag och jag står i 
bokaffären,
 
jag gråter,
 
vintern kom idag,
jag frös lite.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma & Julia

Så himla fint :)

2014-11-11 @ 11:42:01
URL: http://xoxo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0