om en stad i en backspegel och andra speglar

 
vi träffas i ingenmansland i en stad som är allt annat än neutral,
vi är några andra nu och vi hukar oss för
alla former av nostalgi i en
stad utan kropp och han vill vara
mjuk men rör sig 
hårt och går med kantiga
steg framåt bakåt i
sidled med tiden som om varje form av
samexistens vore omöjlig men också just det
enda vi står ut med när vi kisar så 
mycket att vi nästan inget ser och
spöken
i hörnen skuggor i
februariluften och så de
iskalla händerna förstås alltid dessa
ljusblå 
isbitar av hud som hänger 
livlöst vid mina sidor alltid dessa
lungor som har svårmod i sitt sätt men,
 
jag minns inte mycket och vad
spelar det längre för roll något som kändes så
lätt i februari och blev fruset i mars jag skulle
ljuga
om jag sa att jag sörjer det först nu för 
allting övergår ju i något annat allting är
rörelse 
och saker som vi trodde att vi
fick men som
bara var till låns.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0