om att behöva komma bort

 
från en förbannelse placerad på min panna, 
från en eld han tänt på min själ från allt det
statiska
jag konstruerat omkring mig och sedan bäddat ned mig i,
om att behöva komma 
bort men kanske
mer om att behöva komma
till, om
friheten i väskor, flygbiljetter och take-away och om
allt
det där man kan lova i transit och sedan aldrig följa
upp i stillhet om
tystnaden,
i en stad när novembermörkret lagt sig, om
juldekorationer på Åhlèns som får mig att
kräkas bakom huset och om
gåshuden
på mina smalben,
rastlösheten
i mina händer om att inte kunna göra sig
förstådd
i en lägenhet där verkligheten alltid skvallrar och jag
bevarar så många hemligheter under sängen och
kanske
var det det här ni pratade om i september kanske var det
det här
som gjorde att han alltid åkte bort och 
kanske,
behöver jag bara åka till Göteborg med K, J & J en helg och ha
pjamasparty dricka vin kanske se på Grey's Anatomy om och om igen
rita måla dricka kaffe kanske baka
pain au chocolat planera kramas filosofera och berätta hemlisar
 
ja, så får det bli,
 
puss.
 
 
 
 
 
bild

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gillar verkligen sättet du skriver!

Svar: Tack så mycket, vad rart sagt! :)
Natalie Tell

2013-11-11 @ 17:54:59
URL: http://puttetjej.blogg.se
Postat av: Anonym

dina texter är som balsam för en orolig själ. Asbra!

Svar: Tack, vad fint sagt!
Natalie Tell

2013-11-13 @ 20:23:31
URL: http://maaaaye.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0