om tisdag

 
där jag sitter med näsan i associationsrätt och pannan i
inkomstskattelagen på ett bibliotek helt försjunken i
egna processer när han bara går
förbi och kastar en
dos guerlain pour homme rakt i
ansiktet på mig och plötsligt känns något som ändå
aldrig blev något men som ändå
fick ett slut i maj som kändes
okej i juni och som glömdes 
bort i augusti alldeles
svårt igen i september och
brunetten som klampade in och kastade omkull mina dagar tog sin
väska och försvann och ringde hem och hade ångrat sig men jag
plockade fallfrukt hela sommaren under ett
träd där allting var förbjudet och
vad 
ska jag göra med all ånger nu när september 
kom så fort och jag redan berättat för mycket?
förmiddag blir till eftermiddag och jag dricker
apelsinjuice från ica med en 
blondin från länge sedan i en
mörkblå t-shirt som jag tvättat hundra gånger om och det är 
höstkallt
när vi ses precis som då när allting var  nytt och
nu
har det gått snart fem år men jag blir
fortfarande
så fruktansvärt varm i bröstet när han säger mitt 
namn och det är snart fyra månader sedan sist vi
föll dit och  han blev säker och behövde löften och
jag blev rädd och behövde distans men det är
tisdag
och vi sitter och pratar höstkollektioner från acne fast vi alltid
känner oss lika nakna som för första gången och 
jag 
har så svårt att helt släppa taget och 
han
ser rakt igenom mig och lägger sin varma hand i min och på något 
sätt känns det lite som att komma hem men jag 
hört att hem ligger framåt och jag har en tid att passa bakåt och ett
surdegsbröd med honung att baka och jag har visst en
tendens
att bränna det i ugnen när han kommer för nära och bara slicka
smöret av kanterna när han är borta men
stan stänger snart och jag måste hinna förbi jag har helt
slut
på socker och fett och är så fruktansvärt trött i benen och 
vad mer?
jo jag drack earl grey med några vänner och insåg vi inte har någonting
gemensamt och det var då ensamhetsmonstret
tog över min tisdag och jag inte hörde hemma någon stans och började
sakna
tiden då man delade på allt så fruktansvärt mycket så och
köper en tröja på juridiska föreningen för att höra till och
tisdag och jag köpte en balklänning men gick aldrig på bal,
tisdag och jag drack detoxte det skulle tydligen rensa
kroppen (de hade inget för huvudet) och
tisdag när jag rensar hjärtat med vin och
tisdag
och det känns som att jag bara tappar 
bort mig i orden hela tiden men i morgon är det onsdag och
kanske
är allting lite annorlunda då eller är det bara precis som vilken
bakfull jävla tisdag som helst och
livet
slår mig med tvåtusenåttahundratrettiosex dimensioner samtidigt och systemet slår
bakut och kvällarna kommer lite tidigare nu och
jag
sjunger trollmors visa för mig själv på kvällen för att mamma sjöng den så
hjärtskärande vackert när jag var liten i
göteborg och sedan drar jag fötterna intill mig och täcket över huvudet,
 
godnatt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0