om något som dammar i min bokhylla och vägrar bli rent.

 

 

och om min diskbänk som är så jävla ren att jag

skulle kunna operera ut ditt hjärta på den och sedan

älska dig till döds

 

om en kille förra hösten med fräknar i nacken och som hade mjuka

vokaler och spännande,

kittlande konsonanter och ett

sovrumsgolv som var befriande dammigt och där vi

lekte med nuet och där

jag 

slutade mäta upp havregryn kvällen innan,

började köpa dyra underkläder och bli varm i

magen och på morgonen missade jag

bussen allt oftare men

mitt liv är en jävla boksamling på hög och

han slösade så mycket kärlek på mig som ändå bara gick rakt

igenom och när november kom kändes allting ändå så 

förbjudet

 

men att träffa honom var som att springa barfota i gnistrande decembersnö och 

när han sa att jag måste

sluta fånga dagen och börja släppa taget

tänkte jag att

honom

ska jag operera på min diskbänk och sedan

älska honom till döds

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0