om livet på håll

 

och om att alltid stå bredvid om att
betrakta allt fast
utifrån och
ibland
vill jag sträcka ut handen till mig själv så
gärna att det värker i hela kroppen och
kan ingen  ruska om henne hårt för hon har zoomat
ut så mycket att hon inte längre hittar hem,
 
om distansiering och det smått
bedövande i att helt enkelt kliva ur sig själv för att 
kunna fortsätta fungera om
sand
som rinner ur springorna i en knuten näve och
tid
som tar form i färger men sedan bara bildar svart och
kan ingen föra känseln åter till hud som känts död så länge?
 
hon har förlovat sig,
han
räknar dagarna till examen och
jag
dricker sista dropparna kaffe som redan blivit kallt ser
samma
TV-program och gråter för att jag inte vågar byta
kanal och jag står 
bredvid och
 
hallå,
kan ingen ta mig tillbaka in?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0