omkastade ord dagar känslor och kylskåpstemperaturer

 
min helg var
fin till en början jag bara sov och sov och
sov vaknade upprymd och
fokuserad och gick genom parken till 
biblioteket där köpte jag kaffe och
mera dötid såg ut genom 
fönstret och lät tanken vandra uppför
benen och ner i
tårna genom ryggen och ut i
blodet in innanför jackan och
bak i nacken där lade han
värmen och tog den
med sig sedan blev det 
lördag och jag gav
efter vi lagar pasta han vägrar
släppa och mina
tassar spinner i nya
strumpor med blåa små
prickar på vi pratar om
färgskalor blåvalar och om hur
sammet känns mot huden han
har ett köksgolv med sextio
rutor och en t-shirt med svarta
ränder i hans kylskåp finns mera
värme sedan blir det
söndag och jag går vilse för
hur
ska man egentligen
veta
när man är upprymd hungrig och
livrädd på 
samma jävla gång?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0